آشنایی با اوراق بهادار با درآمد ثابت

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سرمایه خود را فقط می‌توانند در بانک‌ها نگهداری کنند؛ اما این تصور اشتباه است و روش‌های دیگری نیز وجود دارند. در واقع، سرمایه‌گذاری در بانک، تنها گزینه برای ذخیره پول نیست. آیا به دنبال انتخاب بهترین راهکار برای سرمایه‌گذاری هستید و در انتخاب از بین گزینه‌ها تردید دارید؟

سرمایه‌گذاری در زمینه خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت را می‌توان از بهترین روش‌ها برای کسب بالاترین سود و درآمد در نظر گرفت. اگر زیاد اهل ریسک‌پذیری نیستید، سرمایه‌گذاری در صندوق با درآمد ثابت راهکار معقولانه‌ای برای شما است. در واقع، کسانی که در این روش سرمایه‌گذاری می‌کنند، درآمد ثابت و معقولی را دریافت خواهند کرد. قبل از انتخاب این روش بهتر است که با اوراق بهادار با درآمد ثابت بیشتر آشنا شوید. در این مطلب، همه آنچه باید درباره این اوراق بدانید را برای شما تهیه کرده‌ایم.

سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت
سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت
آنچه می‌خوانید

منظور از اوراق بهادار با درآمد ثابت چیست؟

یکی از روش‌های تأمین سرمایه، از طریق اوراق بهادار با درآمد ثابت است. سرمایه‌گذاران با استفاده از این اوراق می‌توانند در بازه‌های زمانی مشخص، سود معین و مشخصی را دریافت کنند. نرخ سود و اصل سرمایه در این روش سرمایه‌گذاری تضمین می‌شود.

منظور از صندوق درآمد ثابت، صندوقی است که بازدهی و سود آن دارای نوسان خیلی زیادی نیست. در واقع، شما با انتخاب این صندوق می‌توانید روی سود و بازده ثابت حساب باز کنید. به دلیل کم ریسک بودن این روش، بسیاری از افراد حتی کسانی که اطلاعاتی درباره بازار‌های مالی ندارند، سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت را انتخاب می‌کنند.

مزایای اوراق بهادار با درآمد ثابت

بسیاری از افراد به دلیل مزایای اوراق بهادار با درآمد ثابت، این روش را جهت کسب سود و درآمد انتخاب می‌کنند. صندوق اوراق با درآمد ثابت، بهترین گزینه و راهکار برای افراد سرمایه‌گذاری است که قصد کسب درآمد با ریسک کم و به صورت ثابت را دارند.

سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد مزایایی دارد که شامل ریسک‌پذیری پایین، نقدینگی، ضمانت بازگشت سرمایه و تولید درآمد ثابت است. در واقع، این صندوق‌ها، میزان درآمد ثابتی را به سرمایه‌گذاران می‌پردازند. درآمد ثابت به سرمایه‌گذاران این اجازه را می‌دهد که برای هزینه‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت

آیا می‌دانید که انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت کدام است؟ در این بخش، به صورت کلی اطلاعات لازم درباره لیست اوراق با درآمد ثابت را به شما ارائه می‌دهیم.

  • اوراق بدهی
  • گواهی سپرده
اوراق بهادار با درآمد ثابت
اوراق بهادار با درآمد ثابت

اوراق بدهی

اوراق بدهی، یکی از متداول‌ترین انواع اوراق با درآمد ثابت است. این اوراق را می‌توان نوعی قرض به بانک‌ها و شرکت‌ها در نظر گرفت. در واقع، این سازمان‌ها می‌توانند با دریافت این اوراق، به سرمایه‌گذاران خود سود بپردازند. به عبارت دیگر، سازمان‌ها یا دولت، این اوراق قرضه را منتشر می‌کنند. سپس با انتشار این اوراق، فعالیت‌ها و پروژه‌های کاری خود را شروع می‌کنند.

این اوراق به دو بخش، اوراق مشارکت و قرضه طبقه‌بندی می‌شوند. در ابتدا، شما را با اوراق قرضه بیشتر آشنا می‌کنیم. افرادی که این اوراق را خریداری می‌کنند، بعد از سررسید، قادر به دریافت اصل و سود سرمایه خود هستند. لازم به ذکر است که در مقایسه با سهام، اوراق قرضه ریسک کمتری به همراه دارد.

به خاطر داشته باشید که خریداران اوراق قرضه را نمی‌توان جزو سهام‌داران شرکت در نظر گرفت و پروسه تصمیم‌گیری به آن‌ها محول نمی‌شود. اوراق قرضه با توجه به نرخ بهره، به دو دسته ثابت و شناور طبقه‌بندی می‌شوند.

به علاوه، اوراق قرضه با توجه به سازمان منتشرکننده نیز تعیین می‌شود. انواع اوراق قرضه براین اساس عبارتند از:

  • اوراق قرضه دولتی
  • اوراق قرضه شرکتی
  • اوراق قرضه شهرداری

اوراق قرضه دولتی

دولت به منظور تأمین منابع و سرمایه مالی، این نوع اوراق را منتشر می‌کند. میزان ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی، به اوضاع اقتصادی کشور ارتباط دارد. در واقع، در کشور‌هایی که اوضاع اقتصادی در سطح‌ایده الی قرار دارد، ریسک‌پذیری این روش سرمایه‌گذاری نیز پایین‌تر خواهد بود.

اوراق قرضه شرکتی

یکی از انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت، اوراق قرضه شرکتی است. اوراق قرضه شرکتی به منظور تأمین سرمایه مالی یک شرکت منتشر می‌شود. اوراق قرضه شرکتی در مقایسه با دولتی، ریسک بالاتر و سود بیشتری نیز دارد.

اوراق قرضه شهرداری

یکی دیگر از انواع اوراق، اوراق قرضه شهرداری است. هدف از انتشار آن، تأمین سرمایه برای انجام پروژه‌های مربوط به این سازمان است.

یکی دیگر از بهترین اوراق با درآمد ثابت، اوراق مشارکت است. در واقع، شرکت‌ها و دولت، به منظور اجرای پروژه‌ها و تأمین سرمایه مالی، اوراق مشارکت را انتشار می‌دهند. به عنوان مثال، این پروژه‌ها شامل ساخت جاده، بیمارستان، فرودگاه یا… است. افرادی که اوراق مشارکت را خریداری کرده‌اند از جزئیات پروژه‌ها مطلع می‌شوند.

گواهی سپرده

گواهی سپرده را می‌توان یکی دیگر از متداول‌ترین انواع اوراق بهادار درآمد ثابت در نظر گرفت. انتشار گواهی سپرده، پرداخت سود و اصل برعهده بانک‌ها است. در واقع، سود این سپرده به صورت دوره‌ای به افراد پرداخت می‌شود. اوراق قرضه دارای نرخ سود ثابت و سررسید مشخص هستند.

گواهی‌های سپرده را می‌توان به دو بخش طبقه‌بندی کرد. یکی از انواع گواهی‌های سپرده، مدت دار و ویژه سرمایه‌گذاری‌های خاص است. در واقع، تاریخ سررسید این گواهی‌های سپرده مشخص است. به علاوه، سرمایه‌گذار در جریان اهداف پروژه قرار می‌گیرد که بیشتر مربوط به پروژه‌های تولیدی و ساختمانی است. گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاران عام نیز برای عامه افراد صادر می‌شود. هدف از انتشار این گواهی در اختیار سرمایه‌گذار قرار نمی‌گیرد. این گواهی‌ها به صورت بی‌نام و بانام صادر می‌شوند.

نحوه خرید اوراق با درآمد ثابت به چه صورت است؟

شما می‌توانید در صندوق سرمایه‌گذاری اوراق با درآمد ثابت، سرمایه خود را نگهداری کنید. صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت صخره در شرکت سرمایه و دانش، بهترین گزینه برای افرادی است که قصد کسب درآمد ثابت و بالاتر از سود بانکی را دارند. صندوق درآمد ثابت برای سرمایه‌گذاران این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به میزان بهره مشخص، سود قابل توجهی را اخذ کنند.

شما می‌توانید پروسه خرید اوراق با درآمد ثابت را از طریق شرکت سرمایه و دانش انجام دهید. برای کسب درآمد می‌توانید در صندوق درآمد صخره شرکت سرمایه و دانش سرمایه‌گذاری کنید. این صندوق را افراد حرفه‌ای مدیریت کرده و به سرمایه‌گذاران میزان سود مشخص به ازای هر سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود.

خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت
خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت

کارمزد خرید و فروش صندوق با درآمد ثابت

یکی از مباحثی که موقع سرمایه‌گذاری در بازار اوراق بهادار مورد توجه افراد قرار می‌گیرد، کارمزد خرید و فروش است. همه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، کارمزد دارند. کارمزد صندوق درآمد ثابت را می‌توان کمتر از بقیه صندوق‌ها در نظر گرفت. جهت اطلاع دقیق از کارمزد‌ها می‌توانید با شرکت سرمایه‌گذاری مورد نظر خود در ارتباط باشید.

انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری برای اوراق بهادار با درآمد ثابت

شما باید بهترین صندوق سرمایه‌گذاری را برای اوراق بهادار با درآمد ثابت انتخاب کنید. در واقع، ورود به بازار مالی نیازمند داشتن دقت، توجه و احتیاط کافی است. در صورتی که مرتکب کوچکترین بی‌احتیاطی شوید، سرمایه خود را از دست می‌دهید. به همین خاطر، باید به دنبال بهترین صندوق برای این نوع سرمایه‌گذاری باشید.

صندوق سرمایه‌گذاری صخره را می‌توان از بهترین صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار در نظر گرفت. اگر قصد سرمایه‌گذاری در صندوقی با نرخ سود بانکی بالاتر را دارید، صندوق صخره بهترین گزینه محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری در صندوق صخره با درآمد ثابت مزایایی دارد. از مزایای این صندوق می‌توان به سرمایه‌گذاری با ریسک کم، سود روزشمار، عدم نیاز به پرداخت مالیات و… اشاره کرد. اگر دانش کافی برای حضور در بازار‌های مالی را ندارید، این روش سرمایه‌گذاری را از دست ندهید.

آیا سرمایه‌گذاری در صندوق اوراق بهادار با درآمد ثابت انتخاب درستی است؟

سرمایه‌گذاری در صندوق اوراق بهادار با درآمد ثابت، انتخابی معقولانه است. در واقع، سودی که از طریق این سرمایه‌گذاری به دست می‌آورید، بالاتر از سپرده بانکی است. شما از این طریق می‌توانید سود روز شمار به دست‌آورید و به صورت روزانه درآمد کسب کنید. به علاوه، هر زمان خواستید، می‌توانید برای فروش واحد‌های پولی خود اقدام کنید. به دلیل تضمین سود، عدم نیاز به پرداخت مالیات و ریسک‌پذیری پایین، سرمایه‌گذاری در صندوق اوراق بهادار با درآمد ثابت گزینه مناسبی است.

بهترین روش سرمایه‌گذاری
بهترین روش سرمایه‌گذاری

سخن آخر

سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، کاری نیست که به تنهایی قادر به انجام آن باشید. به همین خاطر، باید از کمک افرادی بهره ببرید که در این زمینه سرمایه‌گذاری، دانش لازم را دارند. روند سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار را می‌توانید به کارشناسان و تحلیلگران شرکت سرمایه و دانش واگذار کنید. بازار‌های مالی، پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارند. به همین خاطر، امور مالی را باید به کارشناسان خبره در این زمینه بسپارید. در این صورت احتمال از دست رفتن سرمایه‌تان کمتر است. به علاوه، سودآوری بیشتر نیز خواهید داشت و درآمد بالایی به دست می‌آورید.

تحلیلگران و کارشناسان این شرکت بعد از بررسی دقیق، راهکار سرمایه‌گذاری را به شما ارائه می‌دهند. در نتیجه، با سپردن پروسه سرمایه‌گذاری به سرمایه و دانش، سود قابل توجهی از این طریق به دست خواهید آورد. کارشناسان مجموعه سرمایه و دانش آمادگی پاسخگویی به سؤالات و دغدغه‌های شما درباره سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت هستند. پس همین حالا با کارشناسان سرمایه و دانش تماس بگیرید تا جزئیات لازم به شما ارائه شوند.

سوالات متداول

1. میزان سودآوری اوراق بهادار با درآمد ثابت چقدر است؟

باتوجه میزان ارزش دارایی اوراق بهادار، نرخ بهره قابل افزایش است.

2. آیا سرمایه‌گذاری در صندوق اوراق بهادار با درآمد ثابت ریسک‌پذیری بالایی دارد؟

خیر؛ سرمایه‌گذاری از این طریق با ریسک پایینی همراه است.

3. منظور از اوراق بهادار با درآمد ثابت چیست؟

منظور از اوراق بهادار با درآمد ثابت این است که در یک زمان مشخص، سود قابل توجهی به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

4. سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت چه مزیت‌هایی دارد؟

از مزیت‌های سرمایه‌گذاری اوراق بهادار با درآمد ثابت می‌توان به ریسک‌پذیری کم و پرداخت سود به صورت دوره‌ای اشاره کرد.

5. چه بازه زمانی جهت سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت بهتر است؟

در مواقعی که بازار دچار نوسان شده است، با خیال راحت می‌توانید در صندوق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنید.

6. چرا باید در صندوق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کرد؟

شما می‌توانید به دلیل ریسک بسیار کم و سود بیشتر از سپرده بانکی در صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنید.

7. چگونه می‌توان اوراق بهادار با درآمد ثابت را خریداری کرد؟

شما می‌توانید اوراق بهادار با درآمد ثابت را از طریق صندوق سرمایه‌گذاری صخره خریداری کنید.

8. انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت کدام است؟

از انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت می‌توان به اوراق بدهی و سپرده اشاره کرد.

9. انواع اوراق قرضه کدام است؟

از انواع اوراق قرضه می‌توان به اوراق قرضه دولتی و شرکتی اشاره کرد.

10. نرخ کارمزد خرید و فروش اوراق بهادار با درآمد ثابت به چه صورت است؟

نرخ کارمزد خرید و فروش اوراق بهادار با درآمد ثابت از کارمزد‌های بانکی بسیار کمتر است و لازم نیست که هزینه خیلی زیادی را بپردازید.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا