تحلیل بنیادی شپارس؛ شرکت بین المللی محصولات پارس

شرکت بین‌المللی محصولات پارس با حدود ۵۸ سال سابقه تولید دارای سبد محصولات شوینده و بهداشتی با بیش از ۲۰۰ قلم کالا است. پودرهای ماشینی و دستی با برندهای بانو طلایی، رخت طلایی و هوم‌کر و همچنین محصولات واسطه ای مانند سولفونیک اسید و سدیم سیلیکات، بخش عمده‌ای از سبد محصولات این شرکت را تشکیل می‌دهد.

این شرکت همچنین مایعات شوینده با برندهای بانو، هوم‌کر و لایف‌کر و خمیردندان دنتاکر را در سبد محصولات خود عرضه می‌نماید. مالکیت برندهای بانو، بانو طلایی، رخت، رخت طلایی و عاج در اختیار شرکت و مالکیت برندهای هوم‌کر، لایف کر و دنتاکر در اختیار گروه صنعتی بین‌المللی محصولات پارس است.

شرکت بابت فروش محصولات با برند هوم‌کر به مدت دو سال، سال اول به میزان ۳ درصد و سال دوم ( منتهی به 1400/06/31) به میزان ۴ درصد از مبلغ فروش خالص انواع پودرهای لباسشویی و ماشینی هوم کر، حق رویالیتی به گروه صنعتی بین‌المللی محصولات پارس پرداخت می‌کند.

سهامدار عمده شپارس با ۶۷ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری سپهر (با مسئولیت محدود) است. نرخ محصولات داخلی بر اساس تصمیمات انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده تعیین می‌شود.

بر اساس گزارش ۹ ماهه منتشر شده منتهی به 1400/03/31 شرکت در فصل اول سال ۱۴۰۰ زیان‌ده بوده است. از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۰ شرکت مجوز افزایش نرخ ۲۵ درصدی برای انواع پودر‌های شوینده را دریافت کرده است. شرکت برای حفظ جایگاه برندها و سهم درصد بازار در سال مالی گذشته نسبت به انعقاد قرارداد بلندمدت ۳ ساله بر مبنای درصد از فروش، مشابه رقبای فعلی خود اقدام نمود. قرارداد مذکور تا سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

شرکت در نظر دارد جهت توسعه خط تولید مایعات، خط تولید تگزاپون را که یکی از مواد اولیه واسطه‌ای و مورد نیاز آن است راه‌اندازی نماید. بر اساس گزارش ۹ ماهه منتهی به 1400/03/31 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه تولید تگزاپون ۸۰ درصد بوده و در 1400/06/31 به بهره‌برداری می‌رسد که تأثیر اندکی بر افزایش سودآوری شرکت خواهد داشت. شرکت جمعا مالک ۱۱۴٬۹۸۸ متر مربع زمین است که مربوط به زمین کارخانه واقع در کیلومتر ۵۵ جاده خاوران، شهرک صنعتی جنت‌آباد و قدرالسهم از عرصه ساختمان دفتر مرکزی واقع در ایرانشهر می‌باشد.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا